پلاک

آخرین نظرات
  • ۲۶ اسفند ۹۳، ۱۱:۲۴ - ر...
    سلام..
نویسندگان

برف در قرآن

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۰۶ ق.ظ


 

 

 

متن شبهه

 

 

 

"در قرآن حرفی از برف زده نشده است. چرا؟؟؟؟ چون در گرمای صحرای عربستان برف نمیباریده که با آن آشنایی داشته باشند و چون نمیدانستند چیست بنابراین به عقلشان نمیرسیده برای ان هم سوره ای درست کنند !!! اگر در عربستان برف میامد امروزه در مورد برف هم احکام زیادی داشتیم .درست کردن آدم برفی حرام میشد!! برف بازی کردن برای زنان حرام میشد!! خوردن برف شفا دهنده بود!! اسکی بازی حرام میشد و اسکی باز کافر محسوب میشد و گردن زدن او جهاد در راه خدا به حساب میامد!! در صورت نبود آب باید با برف تیمم میشد!! برای راه رفتن روی برف باید اول پای راست را میگذاشتیم!! دو رکعت نماز خاندن روی برف ثواب هزاران رکعت را داشت!! برای پارو کردن برف باید قبلش سوره برف را میخاندیم!! در صورت نیامدن برف دعای برف ساخته میشد!! آیا اسلام فقط برای عربستان آمده یا برای تمام مردم دنیا؟؟ ایا خدا نمیدانسته برف چیست؟؟ نباید دو کلمه هم درباره چیزهایی که عربها عقلشان نمیرسیده نوشته شده باشد تا بقیه مردم دنیا را هم شامل شود؟؟ شانس آوردیم که برف در عربستان نمیومده،وگرنه زمستان هم همانند رمضان پر درد سر و پر قانون میشد....

 

منبع:آتئیست ها و اگونستیک ها"

 

 

لینک مطلب جهت انتشار http://anti-shayee.blogfa.com/post/62

 

آدرس کانال آنتی شایعه در تلگرام https://telegram.me/Anti_shayee

 

 

پاسخ شبهه

 

 

 

 

۱-پرواضح است فردی که بدون علم وارد موضعگیری در برابر موضوعی میشود و به اظهارنظر مغرضانه و انتشار چنین شبهه ای میپردازد، هدف او تحقیق نیست و قصد دریافت پاسخ نیز ندارد. چرا که با جستار اندکی در منابع موجود در دسترس عموم، پاسخ منطقی به این شبهه، به آسانی قابل دریافت است.

 

 

۲- اینکه نام برف در قرآن نیامده است موضوع عجیبی نیست، چرا که بجز اسم برف موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که در قرآن به آنها اشاره ای نشده است. مانند دایناسورها که آن هم در مواردی دستمایه وارد کردن شبهات برای افراد مغرض قرار گرفته  است. بدیهی است که این موارد نقصی برای قرآن نخواهد بود. به دلیل اینکه قرآن کتاب دایرة المعارف نیست تااسامی هر چیزی در آن وجود داشته باشد.

 

 

http://islamquest.net/fa/archive/question/fa4760

 

 

۳- این اصل و باور که قرآن از جامعیت برخوردار است یعنی همه ی چیزهایی که انسان برای رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی خود بدان محتاج است،در آن بیان شده است و نه اینکه تمام جزئیات علوم ریاضی، جغرافیا، شیمی ، فیزیک و مانند آنها در آن آمده باشد.

 

 

[مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 11، ص 361، دارالکتب الاسلامیه، تهران، 1344]

 

 

۴- قرآن کریم از موضوعاتی سخن گفته است که فراتر از علوم زمان خود بوده و هیچ یک از انسانهای آن زمان نه به علم آن دست یافته بودند و نه برایشان قابل درک بود.

 

_برای نمونه میتوان به این موارد اشاره کرد:

 

*جاذبه زمین: مرسلات/25.

 

*حرکت انتقالی زمین: نمل/88.

 

*علل نزول باران و تگرگ که در آن اشاره به برف نیز شده: نور/43.

 

 

http://www.yeknet.ir/node/750456

 

 

 

 

۵- تمام خطابات قرآن عام می باشد ، کلام آن نه برای قوم ونژاد خاصی که برای همه جهانیان است. عملکرد پیامبر اکرم اسلام که اقدام به نوشتن نامه به سران کشورهای ایران، روم، مصر و ... کرد نیز نشاندهنده ی جهان شمولی قرآن و اسلام است.

 

 

[طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 12، ص 347]

 

 

 

6- اینکه قرآن در منطقه عربستان و به زبان عربی نازل شده به قومیت و یا نژاد مردمان آن منطقه  ارتباطی ندارد و حقیقت این است که:

 

 

 *شبه جزیره عربستان محل پرورش و توسعه ادیان و شریعت های مختلف بوده است.

 

 

*خانه کعبه بعنوان یکی از بزرگترین مکانهای مقدس در این منطقه بنا شده است.

 

 

*دسترسی منطقه عربستان به جاده ابریشم، نقش بسزایی در تبادل افکار و عقاید را ایفاء میکرده که در نتیجه آن، ترویج و گسترش دین اسلام را به سایر نقاط بهمراه داشته است.

 

 

*بدیهی است زمانیکه قرآن بر مخاطبین عرب زبان نازل شده می بایست با زبانی هماهنگ با آنان باشد تا جای سوالی باقی نگذارد.

 

 

*زبان عربی از نظر زبان شناسان، یکی از وسیعترین و کاملترین زبانها از حیث لغت و واژگان بوده و شیوایی و رسایی این زبان تا حدی است که میتوان بدون ابهام مقصود را به مخاطب فهماند.

 

 

*با توجه به حکیم بودن خداوند و اینکه او خالق و معلم زبان انسانهاست، نازل شدن قرآن به زبان عربی چیزی جز مقتضای مصلحت و حکمت الهی نیست.

 

منبع : anti-shayee.blogfa.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۳۰
شهید التالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی